miercuri, 23 iulie 2014

STENOGRAME-MUREȘAN  IOAN: No. După aia mai este următorul lucru: acest WAGNER...


Dosarul 386D/P/2013 a fost repartizat ulterior altui procuror, BĂICAN ADRIAN, acesta fiind desemnat să efectueze urmărirea penală la 14.11.2013. Procurorul BĂICAN ADRIAN  a declarat că au existat  mai multe situaţii în care inc. MUREŞAN IOAN l-a contactat şi i-a spus că au apărut ori s-au prezentat la el persoane care doresc să dea declaraţii în cauza respectivă. Dintre persoanele indicate, erau şi unele arestate: Scaglionne Cosimo, Kaiser Pantilimon. De asemenea, i-a indicat pe numitul Dumitraş Florin (cercetat în dos. Hidra), care a declarat că Berbeceanu i-ar fi propus să facă nişte afaceri, existând şi alţii, ale căror nume martorul nu şi le-a amintit. Împrejurările relatate de martor sunt susţinute de convorbirea telefonică din 27.11.2013, dintre inc. MUREŞAN IOAN şi martorul BĂICAN ADRIAN, din care redăm mai jos pasajele relevante:
„MUREȘAN  IOAN: Alo?
INTERLOCUTOR (Băican Adrian, procuror DIICOT Structura centrală): Așa, salut, și scuze de...
MUREȘAN  IOAN:  No, vroiamsă-ți mai spun câteva lucruri, dacă poți, pe care le-am mai aflat de pe la FLORESCUși din una alta dacă te...
………………………………..
MUREȘAN  IOAN: Da, no, zice că esteun cetățean italian, că i-o spus șeful de serviciu de la trafic de persoane pe nume TALPOȘ...
INTERLOCUTOR: Da...
MUREȘAN  IOAN:  Că un cetățean italian pe nume VECHIOLA  ANTONIO...
INTERLOCUTOR: Da...
MUREȘAN  IOAN: Îți dau și numărul de telefon, ți-l notezi ?
INTERLOCUTOR: Da.
MUREȘAN  IOAN:  0747………………..
MUREȘAN  IOAN: La percheziție într-un dosar  pe care l-or făcut i-ar fi dispărut patru mii de euro.
INTERLOCUTOR: Da...
MUREȘAN  IOAN: De către domnul BERBECEANU luați la percheziția corporală.
INTERLOCUTOR:  Ă..., știm dosarul, aflăm?
MUREȘAN  IOAN: Păi eu nu știu încă, dar pot să-l aflu și săți-l spun. Pot săîntreb și să aflu dosarul.
INTERLOCUTOR: Tot la voi a fost, nu?
MUREȘAN  IOAN:  No, deci așa... Îmi și notez atuncea să aflu dosarul. După aceea, este în dosarul cu utilajele...
INTERLOCUTOR: Da...
MUREȘAN  IOAN: Unde a fost și polițistul ăla SCHEAUși TARNU de la S.R.I.
INTERLOCUTOR:  TARNO, da.
MUREȘAN  IOAN:  Da. Este unul KAISER cu K,  KAISER.
INTERLOCUTOR: Da.
MUREȘAN  IOAN:  CORNELIU  PANTILIMON.
INTERLOCUTOR: Cum?  Ultimul nume?
MUREȘAN  IOAN:  PANTILIMON !
INTERLOCUTOR: A, gata, gata. Am înțeles, da.
MUREȘAN  IOAN:  PANTILIMON, cu CNP 177.......................
MUREȘAN  IOAN:  Așa, această persoană zice că i-au fost ceruți bani de către domnul BERBECEANU în cauza respectivă ca să fie făcut scăpat și pentru că nu o dat banii o fost trimis în judecată.
INTERLOCUTOR: Am înțeles. Deci tot cu ceilalți inculpați.
MUREȘAN  IOAN: Da, așa. După aceea, există tot în dosarul ăsta cu utilajele, mi le-au adus astăzi colegii noștri din sală de la judiciar niște cereri în probațiune  făcute de TARNO ăla de la S.R.I.
INTERLOCUTOR: Da, da.
MUREȘAN  IOAN:  În cererile asta de probațiune... îs destul de interesante, ți le trimit pe un număr de fax dacă vrei...
INTERLOCUTOR: Da...
MUREȘAN  IOAN:  Vorbește de mai multe procese-verbale antedatate și făcute cu mențiuni false, inclusiv un proces-verbal de interceptare în care este... apare ca fiind o discuție între unul dintre inculpații din dosar și TARNO ION...
INTERLOCUTOR: Da...
MUREȘAN  IOAN:  Cu număr de telefon... număr de telefon care de fapt e a lui avocatul  BACU MIRCEA,   BACU MIHAI, pardon.
INTERLOCUTOR: Da, da.
MUREȘAN  IOAN: Avocatul inculpaților.
INTERLOCUTOR: Deci practic s-a falsificat conținutul și ...interlocutorul.
MUREȘAN  IOAN: Da. El face referire la mai multe și alte procese-verbale ambientale cu discuții dintre BERBECEANUși TARNO, dintre SCHIAU nu știu care și TARNO sau nu știu ce de genul ăsta. Eu ți le trimit, dacă vrei, par destul de documentate așa... cu tot felul de probe.
INTERLOCUTOR: Sigur.
MUREȘAN  IOAN:  No, o altă problemă,  nu știu dacă ai reușit să-l audiezi pe BALINT sau dacă nu, cel puțin...
INTERLOCUTOR: Domnu ...(neinteligibil)... încă nu i-am planificat pe BALINT și pe...ȘIONEI și p-ăștia.
MUREȘAN  IOAN: Da. Cel puțin când l-am audiat noi pe BALINT, BALINT ne-o spus la un moment dat într-o frază scrisă la sfârșit de către polițistul care l-a audiat căștie despre faptul că BERBECEANU cu deplasarea la COMSIDși la...
INTERLOCUTOR: Am înțeles, da!
MUREȘAN  IOAN:  No, acel lucru tot de la domnul FLORESCU îl știu...
INTERLOCUTOR: Da...
MUREȘAN  IOAN:  BALINT l-ar știi de la unu  ADI   ANTIMIE.
INTERLOCUTOR:   ADI  ANTIMIE ?
MUREȘAN  IOAN:    ANTIMIE, da.
INTERLOCUTOR: Da...
MUREȘAN  IOAN: Cu numărul de telefon 0721……………………….
MUREȘAN  IOAN: Și zice că ar fi un interlop care se ocupă cu fraude informatice în principal.
INTERLOCUTOR: Îhî, îhî.
MUREȘAN  IOAN:  No.
INTERLOCUTOR: Și ăsta ar fi cooperant în principiu?
MUREȘAN  IOAN:  Nu știu să-ți spun că eu n-am mai făcut cercetări, având în vedere că avem și dosare la D.N.A. și n-am mai făcut verificări că să nu zică că...no, nemaifiind dosarul la noi...
INTERLOCUTOR: Da.  ...(neinteligibil)...
MUREȘAN  IOAN:  Eu îți spun numai ce mi-o zis FLORESCU.
INTERLOCUTOR: Da, da.
MUREȘAN  IOAN:  Mă îndoiesc cât ... nu știu cât îs de cooperanți ăștia, dar poate că cu o confruntare cu BALINT ar ceda, spre exemplu.
INTERLOCUTOR: Da, da.
MUREȘAN  IOAN:  Nu știu.
INTERLOCUTOR: Bun, eu l-am notat și p-ăsta.
MUREȘAN  IOAN:  Bun. Tot de la FLORESCU, FLORESCU zice că știe un martor pe nume DUMITRAȘ  FLORIN.
INTERLOCUTOR: Da...
MUREȘAN  IOAN:  Care ar vrea să-l audiezi, dar numai cu identitate protejată și care are și înregistrări și mai multe documente despre domnul BERBECEANU.
INTERLOCUTOR: Și prin cine am da de omul ăsta?
MUREȘAN  IOAN:  Prin FLORESCU.
INTERLOCUTOR: Am înțeles.
MUREȘAN  IOAN:  No, că de la el le știu. După  aceea, ăă, asta o știu de la ăla ce-o făcut sesizare la noi de-i trimisă la tine, francezul, nu mai știu cum îl cheamă.
INTERLOCUTOR: Ăăă...
MUREȘAN  IOAN:  Zi, francezul, ăla trimis în judecată.
INTERLOCUTOR: Da, da, da,  îmi scapă.
MUREȘAN  IOAN:  No, acolo el îmi spune și a fost identificată persoana că n-o știa foarte că este unu IACAB AUGUSTIN.
INTERLOCUTOR:  IACAB ?
MUREȘAN  IOAN:  IACAB  AUGUSTIN.
INTERLOCUTOR: Da...
MUREȘAN  IOAN: Care ar fi fost lângă  LUCA OVIDIU...  ……  când ăsta tot suna pe BERBECEANU dacă se poate să vină să se întoarcă în țară sau nu poate să se întoarcăîn țară.
INTERLOCUTOR: Da.
MUREȘAN  IOAN:  Și știe și de sumele de bani.  No, acest IACAB  OVIDIU nu știu exact alte date. Dar probabil că mai poate furniza ...(neinteligibil)...
………………………………
MUREȘAN  IOAN: No. După aia mai este următorul lucru: acest WAGNER...
INTERLOCUTOR: Da...
MUREȘAN  IOAN:  ROBERT  WAGNER  care publica pe blogul lui toate chestiile pe care le punea domnul BERBECEANU...
INTERLOCUTOR: Da...
…………………………………
MUREȘAN  IOAN: Să înregistreze un dosar pe șantaj cu parte vătămatăWAGNER  EDUARD  CRISTIAN.
INTERLOCUTOR: Am înțeles. …………………
MUREȘAN  IOAN:  Tot WAGNER ăsta  EDUARD  CRISTIAN  din câte știm noi există informații că ar fi fost implicat și ar fi fost note despre el date de S.R.I. Hunedoara în dosarul „Trabucul lui Moș Crăciun” pe care l-a instrumentat BERBECEANU cu colegii noştri de la Deva.
INTERLOCUTOR: Da, da, da.
MUREȘAN  IOAN: Şi că n-ar fi fost nimic, deşi că şi în prezent mi se spune şi de către FLORESCU şi de către S.R.I. că şi în prezent omul are un magazin în piaţa din Petroşani de unde în fiecare dimineaţă se vând ţigări de contrabandă în continuare. ……………………..
MUREȘAN  IOAN: No! O să ţi le... îmi dai un număr de fax să-ţi trimit şi cererea în probaţiune a lui... BERBECEANU?.................
INTERLOCUTOR: Da?
MUREȘAN  IOAN:  No, acuma mai am și eu o rugăminte.
INTERLOCUTOR: Ascult.
MUREȘAN  IOAN: Ți-am trimis ce mi-o făcut D.N.A.-ul, structura centrală, o adresă prin care îmi cere mai multe acte dintr-un dosar în fotocopie. ……………
MUREȘAN  IOAN:  No, și vezi că ar mai trebui probabil, nu știu dacă ai făcut, adresa aia la bancă căăștia tot așa susțin căCUPEȚIU ar fi plătit un credit în 2011 de-a lui BERBECEANU. Sau cel puțin apare că un credit de-o valoare mai ar fi plătit brusc. …………………..
MUREȘAN  IOAN:  Unii-s fericiți văd că, da nu, acuma cred c-o să fie un pic mai greu la administrarea probatoriului cu martorii  în condițiile astea.
INTERLOCUTOR: Da, pot fi influențați oamenii de presiunea media, dar mă rog, fiecare să-și vadă de treabăși na...  obiectivitate maximă,  n-avem ce să facem…………….
MUREȘAN  IOAN: Nu-mi dai și mie referatul cu propunere de prelungire pe mail?........................
INTERLOCUTOR: Da, gata. Hai că-l trimitem.
MUREȘAN  IOAN: No. Și dacă mai e ceva, orice și putem ajuta spune că... furnizăm.
INTERLOCUTOR: Da, da, păi pe măsură ce mai apare câte ceva vă mai sun………………”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu